week ik weet niet meer hoeveel - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu week ik weet niet meer hoeveel - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

week ik weet niet meer hoeveel

Blijf op de hoogte en volg Lara

27 November 2012 | Spanje, Málaga

De herfst, en sinds vandaag de winter, heeft Malaga overvallen. Eerst hebben we te maken gehad met enorm noodweer, ik hoorde dat we zelfs het buitenlandse nieuws weer hebben gehaald. Straten stonden blank, rivieren die al 25 jaar niet meer hebben gestroomd liepen over, bomen vielen om, huizen liepen onder en ondanks dat zijn wij nog steeds van mening dat het 'echt niet zo heel hard regende hoor.' Dat was ook zo, het regende helemaal niet heel veel, maar zoals mijn host vader al zei: Spanjaarden zijn zo slim om op elke plaats waar water door moet stromen een huis of iets anders doms neer de zetten. Toen wij 's avonds om een uurtje of 2 bij het uitgaan opeens moesten schuilen vanwege het noodweer hebben we eens even goed naar die waterval gekeken die door de straat liep, en bedachten wij als slimme Nederlanders dat met een putje of 5 extra in die straat er helemaal niks aan de hand zou zijn. Toen dat eenmaal allemaal achter de hand was, en we zelfs nog een paar heerlijke stranddagen hebben gehad (midden november, in je bikini. Ik zeg wel niks meer) sloeg vandaag dan opeens het weer alweer om, en werd het opeens winter. Nou ja winter, ik bedoel dat het weer van een graad of 20 opeens om is geslagen naar een graadje of 15 en dat we het verdomd koud hebben. Gelukkig heb ik een verslaving te pakken. Een prison break verslaving wel te verstaan. Een serie over een enorm slimme jongen die zijn broer helpt te ontsnappen uit de gevangenis door zelf eerst in de gevangenis te belanden en hem van binnenuit te helpen. Echt een aanrader! Hoe alles in elkaar zit is zo enorm goed bedacht. Daarbij komt, voor de vrouwen, dat de hoofdrolspeler ook nog eens een leuke ''uitstraling'' heeft.
Meer nieuws van deze week is dat ik ben begonnen met voetballen hier. Gisteren eerste training gehad en ik was opgelucht dat mijn conditie niet zo slecht was als ik verwachtte. Het is wel een beetje moeilijk om in een nieuw team te komen, want ze zijn natuurlijk enorm op elkaar gericht en schieten niet zoveel naar mij over. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat goed komt. Ook is het lastig omdat ze allemaal alleen maar Spaans praten en heel snel en binnensmonds waardoor we er niks van begrijpen.
Nog meer nieuws is dat ik vanaf vrijdag 2 nachtjes in Madrid doorbreng. Excursie met school, dus ik ben zeer benieuwd!
Nou dat was het weer voor deze keer, ik ga verder met mijn prison break!

  • 27 November 2012 - 21:52

    )ma Em Opa Schut:

    Lieve Lara
    Fijn verslag.wij kijken er altijd naar uit.Goed dat je ook een beetje winter meemaakt;al is het dan alleen water. Het weer hier is overdag 12 graden en 's nachts tegen het vriespunt
    Dat voetballen tegen die jongens (zijn er ook meisjes?), die rap Spaans spreken lijkt me leuk. Pas maar op;je weet nooit wat ze vragen! Brengt mij toch op een vraag;moeten julllie niet kennis maken met de Spaanse literatuur door verplicht een paar Spaanse boeken te lezen?
    Zondag komen Leiden en Kaag hier Sinterklaas vieren d.w.z. alleen voor Jolling, de rest gelooft toch niet meer!!!
    Geniet van de trip naar Madrid en daarna gaan we weer eens skypen
    Veel liefs en B.B. (Blijf Braaf) van ons Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 10302

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: