7 weken zonder ouders - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu 7 weken zonder ouders - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

7 weken zonder ouders

Blijf op de hoogte en volg Lara

11 November 2012 | Spanje, Málaga

De laatste tijd gebeurt er weinig. Dagen beginnen op elkaar te lijken. Elke dag naar school, na school nog op school blijven hangen, daarna thuis eten en dan soms nog uit. Het uit gaan begint hier echt mijn keel uit te komen. Elke keer is het precies hetzelfde, dezelfde muziek, zelfde mensen, zelfde sfeer, zelfde alles. Daar komt bij dat ik nooit zo'n drinker ben geweest (zegt de 50 jarige Lara) en dat ik er niks aan vind om als enige nuchtere tussen een groep dronken jovenes te zitten. Ik mis mijn Nederlandse feestjes, ik mis de goede muziek, de verschillende feesten, alles. Uit gaan doe ik hier ook niet meer echt heel veel, dus wat dat betreft kan ik niet wachten tot ik in december/januari weer van die Hollandse feestjes kan gaan genieten.
Afgelopen weken zijn er best wel veel mensen weg gegaan. Het valt tegen hoe makkelijk dat is, zelfs met klasgenootjes waar ik niet enorm veel mee omga. Ook weet ik dat er morgen nog 2 Nederlanders en misschien nog wel meer mensen bij komen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden.
Afgelopen week was een heftige week. Op zulke momenten besef je toch wel opeens dat je ouders wel erg ver weg zitten. Ik leer hier steeds meer dat je er toch vooral alleen voor staat in het leven. En hoewel dat zwaar kan zijn begin ik me wel enorm volwassen te voelen, ik heb echt het gevoel dat ik hiermee mijn jeugd aan het afsluiten ben en een hele goede keuze heb gemaakt door nog niet te gaan studeren. Ik denk dat dit me klaar maakt voor volgend jaar, want ja, ik ga toch echt wel ooit weer terug naar school. De ervaringen die je hier op doet, de onafhankelijkheid die je hier mee krijgt. Ik zou het zeker aan iedereen aanraden!
Nou lijkt het misschien ook wel alsof ik heel negatief ben in dit verslag maar dat ben ik absoluut niet. Malaga bevalt me nog steeds enorm en ik zou hier nooit meer weg willen. Vandaag vond ik met Esmay een hogere hotelschool in een van de buursteden, en aangezien ik toch al van plan was om naar een opendag te gaan van een hotelschool willen we hier dan maar gelijk even een kijkje nemen. Ik heb intussen namelijk besloten om niet in Nederland te gaan studeren. Ja eerst zien dan geloven, maar het plan is er! Ik ben eigenlijk van plan om naar België te verhuizen! Zoals mijn ouders zouden zeggen kijk ik dus weer veel te veel naar de toekomst. Verdere nieuws is dat ik mijn trip een week heb uit gesteld. ik zou 8 maart thuis zijn maar in plaats daarvan ga ik met mama, of zonder mama, nog een week de omgeving bekijken omdat ik daar nu niet heel erg aan toe kom. Toch ook wel weer een leuk voorruitzichtje.
Afgelopen dagen hebben extreem slecht weer gehad. Nou ja extreem, voor costa del sol begrippen dan. Ik heb absoluut geen sol gezien de afgelopen dagen. Vandaag gelukkig wel weer opeens weer wat Nederland alleen in de zomer kent dus toch lekker de hele dag op het strand en terrasjes gelegen/gezeten. Het is zo gek dat niks hier tegen regen kan eigenlijk. Voor Nederlandse begrippen regende het helemaal niet hard maar toch stonden er hele straten onder water en stroomde er opeens watervallen door de rivier die normaal droog staat.
Qua Spaans had ik deze week een beetje het gevoel dat mijn hersenen iets te veel Spaans hebben geleerd. Ik had niet het gevoel dat mijn Spaans nog heel erg vooruit ging maar eerder dat mijn hersenen een beetje over stroomde.

Tot zover weer 2 weken zonder erg interessante verhalen!
Gelukkig heb ik mijn charme en mijn schrijfkunsten mee dus weet ik er nog iets van te maken.
Gelukkig heb ik ook mijn arrogantie mee om het nog leuker te maken!
Liefs!

  • 11 November 2012 - 10:58

    Marjolein:

    Hi Lara,
    Met Mama toch dat weekje. Daar ga ik wel vanuit. Erik is inmiddels grootverbruiker dus die kan de planning naar z'n hand zetten :-) En jij gaat toch een mooie route uitzetten voor ons? Met OV. Ik hoop ook op zon en wil Gibraltar zien.
    Ik kijk altijd weer uit naar dit soort langere verslagen van je. Maar ook naar het skypen straks, tot dan
    xxxx

  • 11 November 2012 - 22:02

    Opa Schut:

    Lieve Lara
    Heel goed, dat je aangeeft 7 weken je ouders te zullen missen. Maar ik lees ook , dat je het aankunt en dat alle belangrijke beslissingen toch door jou zelf genomen moeten worden En dat blijft zo, ook al ben je later getrouwd of woon je samen Maakt niet uit; je houdt van iemand, waar je veel mee deelt en waar je alle gevoelens en geheimen aan kwijt kunt Toch kan hij nooit voor jouw het besluit nemen.Dat moet je zelf doen
    Natuurlijk is dat zwaar en twijfel je af en toe
    Ga maar lekker zo door ; het komt goed
    Veel liefs van ons Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 10298

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: