Weekendje Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu Weekendje Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

Weekendje Madrid!

Blijf op de hoogte en volg Lara

03 December 2012 | Spanje, Madrid

Dit weekend was het dan eindelijk zover, Madrid. Eerst op vrijdag avond voor de laatste keer met Marleen gegeten, daarna karaoke avond, en op vrijdag ochtend om 9 uur vertrek bij de school om vervolgens rond 10 uur met de bus weg te rijden. Na een bus reis van 6 uur kwamen we vervolgens in het bonita Madrid aan. Eerst naar het hostel gegaan, waar bleek dat we 2 kamers hadden. Wij lagen met 10 meisjes op een kamer en in de andere kamer lagen ook nog een stuk of 8 mensen. In totaal waren er 2 badkamers met 1 douche en 1 wc. Je snapt het al, dat was natuurlijk een enorm drama elke ochtend als iedereen weer moest douchen. In Madrid was het vooral heel erg koud. Gelukkig had in mijn winterjas van thuis mee, andere die niet zo slim waren geweest moesten in Malaga namelijk nog een jas kopen. Na een uurtje een beetje koffers uitpakken en even een klein rondje gelopen, we zaten wel echt helemaal in het centrum aan plaza Mayor, kregen we een echte rondleiding door centrum Madrid. EF heeft ook een school in Madrid, en hun activiteiten begeleider gaf die rondleiding. Daarna hadden we weer even tijd om om te kleden en te eten en in de avond hebben we toen EF madrid ontmoet. Die zijn maar met 20 leerlingen, waarvan er maar 2 Nederlands zijn. Met hun allemaal zijn we eerst naar hun vaste bar geweest. Wat is Madrid een enorm dure stad zeg. Waar wij 3 euro voor een cocktailtje betalen, betalen zij er 8. Daarna naar een club geweest waar het precies hetzelfde verhaal was. Wij betalen normaal 2 euro, daar betaalden we 12 euro om naar binnen te mogen. Het uitgaan was wel echt stukken leuker dan in Malaga. De club was ongeveer 4 keer zo groot te zijn als onze clubs in Malaga en dan scheen dit nog een kleine te zijn. Ook vond ik de muziek een stuk leuker dus dit alles maakte het echt een gave avond. De volgende dag hebben we de hele dag vrije tijd gehad en zijn we eerst even de kathedraal gaan bekijken en daarna heb ik een vriendinnetje van me die in Madrid woont ontmoet en ben ik met haar op stap geweest. Om 6 uur nog naar het museum del prado geweest. Jammer dat we niet heel veel tijd hadden en dat het echt een enorm museum is dus dat ik niet alles heb kunnen zien. Ook vond ik het deze dag jammer dat mijn vader er niet bij was want dat is toch wel de culturele man in onze familie, en ik hoorde vooral bij de kathedraal de teksten die hij zou zeggen wel in mijn hoofd. Daarna was het al weer erg laat. In de avond hebben we nog geprobeerd uit te gaan maar helaas niet gelukt omdat je hier 18 moet zijn en ze toch wel strenger zijn dan in Malaga. Nog wel even een drankje gedaan in een bar en dus toch weer pas om 3 uur thuis. Zondag moesten we al weer vroeg op om een markt te bekijken, waar we uiteindelijk niet erg veel van hebben gezien omdat we nog niet hadden ontbeten en toen we eenmaal eten gevonden hadden, hadden we geen tijd meer voor de markt. Daarna naar het parque del retiro geweest, en toen vervolgens terug gehaast naar het hostel en door naar de bus want om 4 uur vertrokken we, en die bus zou niet op ons wachten. Jammer genoeg zaten we niet heel lang in Madrid dus hadden we toch iets te weinig tijd om alles te zien maar al met al vond ik het enorm gaaf!

  • 04 December 2012 - 10:59

    Opa Schut:

    Lieve Lara,
    Wat een fijn weekend, veel indrukken, veel uitgaven, veel foto"s en weinig slaap.!!!
    Maar zeker voor herhaling vatbaar.! Kun je bij de foto''s nog aangeven, wat het is?
    Blijf genieten.Oma en ik verlangen naar je .Met de Kerst, denken wij En dat gaat al snel
    Liefs Opa

  • 04 December 2012 - 13:51

    Erik:

    Lieve Lara, goed om te horen dat Madrid je beviel. Hoor ik nou in jouw blog de impliciete uitnodiging om nog 'ns naar Madrid te gaan maar dan met mij/ons?? Ja, gigantisch veel nog te zien, voor mij ook: ik ben er pas 3 keer geweest, waarvan dan ook nog één keer middenin de zomer op doorreis naar Portugal, toen het er zo heet was dat ik alleen maar in het zwembad heb liggen wachten tot m'n trein in de avond ging. Zie je gauw in Leiden. Lfs, Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 10292

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: