De eerste 5 weken alweer - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu De eerste 5 weken alweer - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

De eerste 5 weken alweer

Blijf op de hoogte en volg Lara

25 Oktober 2012 | Spanje, Málaga

Mijn bedoeling was om een verslag van de eerste maand te maken maar aangezien mijn lieve vadertje me toen aan het opzoeken was heb ik daar helaas geen tijd voor gehad. Deze eerste maand vloog voorbij! Ja dat zeg ik hier inderdaad ongeveer bij elk verslag, maar toch. De gedachte dat ik hier nog maar 19 weken ga zijn, eigenlijk zelfs nog maar 16 weken omdat ik met kerst 3 weken thuis ben, is verdrietig. Ik begin ook steeds minder te vertellen/schrijven te hebben. Alles is intussen gewoon normaal geworden en er gebeuren minder spannende dingen denk ik. Het bevalt me nog steeds allemaal enorm. Ik heb ook eigenlijk helemaal geen dipjes meer gehad. Met de mensen hier beginnen we echt een hechte groep te worden. Vorige week donderdag ben ik een nachtje naar Marije geweest die in Torremolinos op vakantie was. God wat een Nederlandse avond was dat zeg. Van de prijzen tot de mensen tot de broodjes bal en frikadellen speciaal. Wel erg gezellig gehad en het was sowieso erg leuk om weer eens bekende te zien! En toen vorige week zaterdag, 20 oktober, was de dag dat ik hier én precies een maand zat, én dat mijn lieve papa me op kwam zoeken! Ik had het eigenlijk niet echt nodig dat mensen me op zouden komen zoeken maar toen mijn vader er eenmaal aan kwam had ik er echt enorm veel zin in. Zaterdag ben ik eerst nog het centrum in geweest om vervolgens door te gaan naar het vliegveld waar ik veel te vroeg aan kwam en ik zo'n 40 minuten heb gewacht. Toen papa er eindelijk was zijn we gelijk door gegaan naar zijn hotel om in te checken en daarna zijn we samen in het centrum gaan eten. Een overheerlijke paella om papa maar gelijk goed kennis te laten maken met het Spaanse eten! Zondag zijn we eerst naar het cac geweest. Het cac is een museum met moderne kunst en ik vond het erg mooi/leuk allemaal! Toen hebben we onszelf naar een terrasje verplaatst. Papa op zijn mooie gehuurde fiets en ik achterop/lopend. Onderweg nog op een Spaanse optocht gestuit waarvan we nog steeds niet weten waarvoor die er eigenlijk was. Eenmaal op het terrasje zaten we eerst heerlijk in de zon maar toen na een uurtje de hele lucht opeens zon-loos was omdat er teveel wolken waren, waar we absoluut niet op gekleed waren, hebben we toch maar besloten om even allebei in ons eigen huisje een siësta te houden en daarna weer te meeten. 'S avonds vrij snel even wat gegeten en daarna naar de film gegaan. Er zijn hier helaas niet veel films te vinden die niet nagesynchroniseerd zijn. Gelukkig was er een film nog wel in het engels, althans dat dachten we. To Rome with love, een Woody Allen film, bleek namelijk uiteindelijk toch wel erg Italiaans ook nog te zijn. Toch hebben we nog wel lekker kunnen lachen tijdens de film. Maandag heb ik tegen papa gezegd dat ik niet heel erg veel tijd voor hem had en hebben we elkaar maar een half uurtje gezien om afspraken te maken voor dinsdag. Papa had gelukkig zijn huur fietsje dus die heeft als stereotype toerist de stad verkent. Dinsdag was dan de grote dag. Papa liet zijn dochter spijbelen (jaja wie had gedacht dat dat ooit zou gebeuren) en vader en dochter zijn een dagje naar Ronda geweest. Wauw wat is Ronda een top stad! Het is best wel klein maar wel echt super mooi! Het bekendste aan Ronda is dat er een enorme diepe kloof dwars door de stad heen loopt. Ook nog de hele Moorse water mijn afgedaald tot we bij het water helemaal beneden in de kloof uit kwamen. Jammer genoeg gaat er maar 1 trein per dag terug naar Malaga dus moesten we om 5 uur al terug. Daarna nog in het centrum gegeten. Vervolgens ben ik met de bus terug gegaan en papa met zijn fietsje en het was de bedoeling om elkaar bij mijn huis te treffen zodat hij daar nog een kleine rondleiding kon krijgen. Ik kreeg nog een vrolijk smsje met 'ik ben dr' maar toen ik rond keek zag ik niemand staan. Jammer genoeg had ik ook geen beltegoed dus een beetje paniekerig heb ik via internet Floris die in Nederland zat gevraagd om papa te smsen dat 'ie dan waarschijnlijk toch verkeerd stond. Gelukkig werkte dat en kon ik papa voorstellen aan mijn host ouders en hem het huis laten zien. Mijn host ouders zijn erg gecharmeerd van hem en vragen nu voortdurend naar hem en blijven ook maar zeggen dat hij zo 'simpatico' is. Woensdag heb ik papa nog een tour door de school gegeven en hebben we het Picasso museum bezocht, wat ik een beetje tegen vond vallen maar papa wel gelukkig geweldig vond. In de avond zijn we bij mijn stam kroeg gaan zitten om 'de' wedstrijd te kijken. Malaga tegen AC Milan. Een beetje een saaie wedstrijd die uiteindelijk eindigde in 1-0 voor Malaga. Toen was het alweer tijd om afscheid te nemen want papa ging vanochtend alweer vroeg weg. Toch wel moeilijk zo'n 2e keer afscheid nemen van iemand, zeker als het in een bus is. Pap, ik vond het echt super leuk dat je er was en ik heb genoten!
Aangezien mijn lieve vadertje ook de laptop voor mij mee heeft genomen kan ik nu ook foto's toevoegen zodat jullie nog meer kunnen genieten van mijn verslagen!
Tot schrijf ze!

  • 26 Oktober 2012 - 13:27

    Marjolein:

    En dan komt 7 of 8 maart ook nog je lieve moedertje en dan gaan we Ronds nog een keertje doen. Toch? En dan met rugzakjes trekkend.
    Zou het net zo gezellig worden?
    Dag lieverd,

  • 26 Oktober 2012 - 17:50

    Opa Schut:

    Lieve Lara
    Wat een leuke tijd hebben jij en Erik gehad;zo'n Papa kun je nog eens vaker laten komen. En het leuke is ,dat jullie de dagen gevarieerd hebben ingevuld. En natuurlijk met Erik naar een muiseum;dat wist je van tevoren.Ook goed ,dat Erik kennis heeft gemaakt met je host-ouders
    Vanuit Malaga is er veel met de trein te bereiken,begrijp ik Wij zijn ons al een beetje aan het oriënteren voor b.v. 14 dagen in februari.Dan mag jij tolken bij het eten Maak je niet ongerust,wij blijven 1 of 2 dagen bij jou en willen dan een rondreis maken en daarna weer een dag bij jou voor de terugvlucht Zoiets!!
    Heb jij Annelies al een bedankje gestuurd?.Laat het even weten
    Hier gaat alles naar wens;tuin winterklaar gemaakt;tuinmeubels op zolder etc !! En het weer is mooi, maar wel vrieskou.En volgende week( 5 nov) de schilder om de benedenverdieping te witten en een nieuwe vloerbedekking in de slaapkamer Nu weet je tenminste, dat wij ons niet vervelen!!
    Veel liefs van Oma en mij Hoi Opa

  • 26 Oktober 2012 - 17:50

    Opa Schut:

    Lieve Lara
    Wat een leuke tijd hebben jij en Erik gehad;zo'n Papa kun je nog eens vaker laten komen. En het leuke is ,dat jullie de dagen gevarieerd hebben ingevuld. En natuurlijk met Erik naar een muiseum;dat wist je van tevoren.Ook goed ,dat Erik kennis heeft gemaakt met je host-ouders
    Vanuit Malaga is er veel met de trein te bereiken,begrijp ik Wij zijn ons al een beetje aan het oriënteren voor b.v. 14 dagen in februari.Dan mag jij tolken bij het eten Maak je niet ongerust,wij blijven 1 of 2 dagen bij jou en willen dan een rondreis maken en daarna weer een dag bij jou voor de terugvlucht Zoiets!!
    Heb jij Annelies al een bedankje gestuurd?.Laat het even weten
    Hier gaat alles naar wens;tuin winterklaar gemaakt;tuinmeubels op zolder etc !! En het weer is mooi, maar wel vrieskou.En volgende week( 5 nov) de schilder om de benedenverdieping te witten en een nieuwe vloerbedekking in de slaapkamer Nu weet je tenminste, dat wij ons niet vervelen!!
    Veel liefs van Oma en mij Hoi Opa

  • 09 November 2012 - 20:41

    Amber:

    Hey laartje! Ik had helemaal niet meegekregen dat je hierop blogs schreef! Ik ga ze nu allemaal lezen :) Het klinkt alsof je het heel erg naar je zin hebt, heel veel plezier nog xxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 10300

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: