Een dag in Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu Een dag in Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

Een dag in Malaga

Blijf op de hoogte en volg Lara

16 Oktober 2012 | Spanje, Málaga

Omdat ik vrij weinig over mijn dagelijkse leven heb verteld zal ik dat eens doen. Op maandag, woensdag en vrijdag heb ik school van 9 tot half 2. Op dinsdag en donderdag heb ik school van 12.10 tot 16.40. Ik zet mijn wekker een uur voordat ik op school moet zijn, kleed me aan, ontbijt en ga de deur uit. Over school heb ik al wel iets verteld. De lessen worden steeds saaier en af en toe vraag ik me af waarom ik er ook al weer voor heb gekozen om weer naar school te gaan in mijn tussen jaar. Als ik school heb in de ochtend ga ik daarna meestal naar het strand om nog even een paar zonnestraaltjes mee te pakken. Als ik in de middag les heb blijf ik daarna meestal even op school hangen, de helft van de leerlingen slaapt daar namelijk ook, en ga ik daarna gelijk door naar huis. Mijn huis is gelukkig op loopafstand van de school dus ik heb geen reiskosten of iets. De klas waar ik op dit moment in zit is redelijk groot, zo'n 18 leerlingen gok ik, maar er zijn een heleboel mensen die alleen even hier in hun vakantie zijn en over 1 of 2 weken weer weggaan. Mijn leraar heet José, ja welke man hier niet he. Jammer genoeg heb je elke les van dezelfde leraar, dat maakt dat school nog wel even wat saaier wordt. Nou als ik dan dus thuis ben doe ik eigenlijk niet veel meer. Heel vaak blijven we tot een uurtje of 8 op school ook dus er is niet veel tijd om iets te doen want om stipt half 9 eet ik elke avond. Qua eten krijgen we meestal 3 gangen. De eerste gang is soep, de tweede gang is iets gefrituurd en de derde gang is fruit of yoghurt met een smaakje. Ze eten hier voor mijn doen enorm veel dus ik ben van plan om te laten weten dat die gefrituurde segundo plato niet echt nodig is. We proberen hier namelijk ook allemaal zo gezond mogelijk te leven en gefrituurd eten hoort daar natuurlijk niet bij. Na het eten is het dan eigenlijk al best laat en als we niet uit gaan lig ik op mijn bed een beetje te skypen of heel soms halen we een ijsje of als mijn roommate wel uit gaat mag ik haar laptop gebruiken om series te kijken. Nou volgens mij was dat wel ongeveer mijn dag.
Ik zit hier nou intussen bijna 4 weken en ik geniet nog steeds van elke minuut! Toch heb ik vandaag egen mijn zin in een vliegticket terug naar huis geboekt voor 15 december t/m 6 januari. Ik had hier graag kerst willen vieren maar we hebben in die tijd vakantie en iedereen gaat naar huis dus het leek me niet zo leuk om me hier nou 3 weken zonder school en vrienden te gaan vervelen.
Tot zover mijn saaiste blog tot nu toe!
De volgende zal weer leuker zijn hoor! Liefs

  • 17 Oktober 2012 - 12:49

    Erik:

    Ach, wat zielig, niemand die op je vorige blog reageerde. Doen ze allemaal natuurlijk persoonlijk naar jou en niet zo voor iedereen leesbaar. Even een korte reactie van mij want we zien elkaar zaterdag a.s. in levende lijve tenslotte. Ja, elke dag en de hele dag dezelfde docent lijkt me ook niet heel spannend. Tenminste, ik zou het mijn studenten niet willen aandoen vijf dagen x vijf uur met mij te zitten! Ja, Marjolein of Jolanda, Christine, dat is natuurlijk allemaal andere koek, maar zo'n José.....:-) Nou, lieverd, zie je zaterdag. Lfs, E

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 10294

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: