Week 2 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Lara

07 Oktober 2012 | Spanje, Málaga

Wauw, nu ik zo mijn titel hierboven schrijf besef ik me opeens dat ik pas 2 weken weg ben. Die 2 weken voelen eerder als 2 maanden.
Hoewel ik mijn tijd in Malaga geweldig vind had ik deze week toch even een dipje. Nadat ik mijn longboard had gekocht had ik weinig geld maar ik dacht dat ik het wel zou redden. Tot dat ik donderdag opeens te horen kreeg dat ik mijn internet in huis en was diezelfde dag moest betalen. Wij hadden dat totaal verkeerd begrepen en dachten dat dat pas de 23e moest. Daarna had ik dus echt amper iets meer over, hele goeie les was dit dus wel. Het met geld omgaan hier vind ik best lastig en dat komt vooral door 2 dingen: ten eerste had ik in Nederland altijd reserve geld. Ik werkte veel, nergens voor, en spaarde ook veel. Als ik dan geld te kort kwam haalde ik dat even van mijn spaarrekening en stortte ik het weer terug als ik weer geld had. Hier heb ik gewoon al mijn geld nodig en kan ik dus niks sparen. Ten tweede zit ik hier met best "verwende" mensen. . Allemaal mensen die nooit zelf hebben gewerkt omdat hun ouders vonden dat school belangrijker was. De mensen met wie ik hier zit hebben deze hele reis cadeau gekregen en het maakt dus ook niet uit wat ze uitgeven. Nou wil ik niet iedereen over een kam scheren want mijn kamergenootje heeft 3 jaar lang bij mac donalds gewerkt en een lening, maar ook zij kan belachelijk veel uitgeven. Zo bedacht ze gisteren "even" een laptop te kopen.
Dit geld probleem was niet de enige reden voor mijn dipje. Het is alsof je hier weer aan de middelbare school begint. Mensen moeten je opeens weer aardig vinden en je moet weer ergens bijhoren. Dat is af en toe ook best vermoeiend. Je wil zoveel energie hebben dat je ook elke avond uit gaat, want iedereen doet dat. Ondanks dat kan ik prima nee zeggen en ben ik al meer dan een week niet uit geweest (ja en ik zit hier pas 2 weken.)
Gelukkig bestaan er in het geval van deze dipjes magische mensen; mijn ouders. Na het skype gesprek zaterdag ochtend voelde ik me weer helemaal goed. Ik besef me ook wel dat je er hier eigenlijk helemaal alleen voor staat en ik ben enorm trots op hoe ik dat volhoud.
Wat school betreft gaat het ook goed, ik begon op niveau a1.2 en vanaf maandag zit ik in niveau a2. De lessen vind ik echt enorm saai. Je zit 3 keer 80 minuten op een dag te luisteren, opschrijven en praten. Van tevoren werd er tegen mij gezegd dat je de zogenaamde spin lessen vind(special interest) kan invullen met leuke dingen. Ik voel me hier enorm in voor gelogen want eenmalige hier kon ik alleen kiezen uit dingen als grammatica. Ik heb wel te horen gekregen dat die leuke lessen vanaf een hoger niveau zijn, a2 of b1, dus daar hoop ik dan maar op. Het zou namelijk wel fijn zijn als je 1 keer 80 minuten per dag gewoon een dans of kookles krijgt. Zolang stil zitten is namelijk echt slopend. Gelukkig aankomende week maar 4 lesdagen want vrijdag is er een nationale feestdag! Ik geloof omdat columbus toen amerika ontdekte? Dat zou ik verder niet weten, als ik maar vrij heb he. Buiten school organiseert ef gelukkig wel veel leuke activiteiten. Zo was er donderdag een barbecue avond die echt enorm gezellig was! Het weer is ook nog steeds extreem goed hier, als ik in de ochtend les heb lig ik daarna gewoon nog te bakken op het strand. Vrijdag heb ik nog een longboard tocht gemaakt. In 40 minuten zijn we van onze wijk, el palo, naar het centrum geskate. Helaas heb ik tijdens die tocht de grond toch even van iets te dichtbij gezien, maar met een mini schaafwondje kon ik gewoon weer verder.
Ik hoorde dat het in nederland nog steeds verschrikkelijk weer is. Het doet me goed om dat te horen!
Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 10301

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: