overstroming in malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu overstroming in malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

overstroming in malaga

Blijf op de hoogte en volg Lara

30 September 2012 | Spanje, Málaga

Ja ik leef nog hoor, maar echt maar net want poeh wat een heftige regen viel hier. Nee grapje! De regen die hier viel was 1000 keer minder dan Nederlandse regen en ook al werd er geroepen dat er een tornado aankwam, er was ook mooi geen wind hoor. Op het nieuws zagen wij ook de ergste beelden, kapotte wegen en ingestortten bruggen, en er zijn ook echt een paar doden gevallen maar niet hier waar ik zit. Als Spanjaarden het over malaga hebben bedoelen ze niet de stad maar het hele gebied hier, inclusief de bergen waar het wel hard heeft gewaaid en geregend. Daarbij komt dat ik denk dat Spanjaarden niks gewend zijn want toen mijn hostmom me gisteren waarschuwde dat het zo koud was bleek ik daar toen ik buiten kwam ook wel anders over te denken.
Na 2 slechte dagen was het vandaag weer prachtig weer en hebben we de hele dag op het strand gelegen.
Genoeg over het weer nou, wat leuk dat jullie mijn blog allemaal zo (nauwkeurig) lezen. (Ja mam, sorry van de grammatica maar ik schrijf alles met mijn mobiel dus ik geef de schuld aan de t9!)
In de afgelopen dagen is er niet veel meer gebeurt. Gisteren naar het plaza mayor geweest, wat eigenlijk gewoon een dorpje op zich is, maar dan met alleen maar winkels. Ja ik heb me absoluut ingehouden met shoppen! Alleen een broek en een nieuwe portemonnee omdat mijn oude kapot is. Ik probeer echt goed op mijn geld te letten want lieve ouders, ik zou het gewoon gênant vinden om geld aan jullie te moeten vragen omdat ik mijn geld aan verkeerde dingen besteed. Nee zeggen hier gaat prima. Gisteren ben ik niet uitgegaan omdat ik te moe was. Ja dat soort dagen zijn er ook nog!
Jullie horen snel weer wat van me en ik hoop ook wat van jullie allemaal te horen!
Liefs

  • 03 Oktober 2012 - 14:49

    Erik:

    Hee Laartje, geruststelling weer om te horen dat het noodweer jullie bespaard is gebleven. Nou ja, jij woont in een flat (welke verdieping trouwens?), dus hoog&droog, neem ik maar aan. Komt bij dat ik sowieso niet meteen aan het zwartste scenario denk als ik van die noodberichten zie langskomen. Maar ja, als er allemaal lui in je omgeving zich zorgen gaan maken om jou .... Hier is 't nu zwaar kl... weer. Regen en behoorlijke wind. Wel heel vervelend voor een 3 oktober. Heb je in de achtbaan niet alleen last van je evenwichtsgevoel maar ook van de regen op je kop! Geeft wel veel tijd om thuis een uitgebreide Spaanse maaltijd te maken: hutspot met klapstuk (al zijn de pastinaken vervangen door wortels). Gelukkig was het gisteren nog droog, viel de taptoe (Mels ook met z'n makkers) tenminste niet in het water. Met Mels op de Hooglandse Kerkgracht, samen met 5500 andere Leienaars van de 3 Oktobervereniging, hutspot gegeten.
    Wat een verstandige meid ben je toch om ook 'ns een avondje over te slaan en vroeg naar bed te gaan! Verbaast me niks. Nou ja, wat wil je ook met zulke verstandige ouders? ;-) Je foto in de sportwinkel(?) gezien. En nu steeds op je longboard naar school? Of istie daar niet voor? Is 't meer om een beetje gezond te doen, aan andere bewegingen dan in de disco of kroeg toe te komen?
    Tot zover Leiden. Hoop snel weer van je te horen, ook letterlijk. Veel succes en plezier weer met alles. Veel liefs, Erik

  • 03 Oktober 2012 - 18:36

    Marjolein:

    De staart van de optocht gezien. Althans: dat deel van de optocht waarbij er grote gaten tussen de wagens zaten. Dat is dan toch meestal de staart? Hij was weer prachtig. Ik heb veel bewondering voor al die mensen en kinderen die uren lopen (en staan) in deze kou.
    Met Mels en Erik op de kermis geweest. De mannen wilden schieten. Mels heeft een foto gewonnen. Oefent hij niet voor niets met al die games. Ook nog even poffertjes gegeten. Maar na zo'n twee uur kermis ben ik weer blij om achter mn bureau in het warme huis te zitten. We vinden onszelf wel een erg braaf en suf stel. Erik zegt volgend jaar wel weer de hele dag en avond te gaan hossen. Nou ja, dan ben jij er weer en kun jij mee?
    En zo meteen overheerlijke hutspot van Erik om de overwinning op Spanje te vieren!!! En viert Spanje nou dat ze van ons verloren hebben? Graag een life verslag.
    By the way Lara; zag ik nou op Facebook dat je aan het wandelen bent? Met je nieuwe longboard kom je echt die heuvel niet op. Echt waar... wandelen... bergopwaarts... voetje voor voetje...

    liefs,
    Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 10296

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: