De eerste dagen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Lara

23 September 2012 | Spanje, Málaga

Het is nu zondag ochtend en eindelijk heb ik tijd om een reisverslag te schrijven over de eerste 3 dagen.
Dag 1:
Ik was zó blij dat ik al contact had gehad met Nederlanders en niet alleen hoefde te vliegen! Toen ik eenmaal door de douane was werd het opeens wel heel echt allemaal. Gelukkig stonden Lieke en Esmay op me te wachten en hadden we nog even tijd voor starbucks op Schiphol. De reis was verder niet heel erg interessant en voor we het wisten waren we al in malaga. Eenmaal daar aangekomen werden we echt overvallen door de hitte. Want jezus wat is het nog warm hier. Die winterjas die ik mee heb heb ik waarschijnlijk voor niets mee. Door een vrouw werd ik samen met alleen Esmay naar ons gastgezin gebracht. De andere Nederlanders, Lieke, Danielle, Rutger en Axel, werden door iemand anders naar de campus gebracht. Bij mijn gastgezin aangekomen bleek dat ze echt alleen maar kunnen, gelukkig heb ik mijn Zweedse kamergenootje Line die al redelijk wat Spaans spreekt. De eerste dag hebben we verder niks meer gedaan.

Dag 2:
Dag 2 heb ik iedereen ontmoet die ook een half jaar of zelfs een jaar gaan. We hebben een kleine wandeling door de buurt gedaan, geluncht en in de avond een tocht om het nachtleven te ontdekken. Na die tocht hebben we lekker cocktails gedronken en toen we eenmaal probeerde een club in te gaan, iedereen gaat hier rond 2 uur pas aanstalten maken om ergens heen te gaan, mochten we niet naar binnen omdat meisjes niet op snippers mochten lopen en jongens een lange broek aan moeten. Zó raar vind ik dat! Iedereen die hier uitgaat is ook helemaal mooi aangekleed in strakke korte jurkjes en allemaal op hoge hakken! Toch hebben we een hele gezellige avond gehad!

Dag 3:
Dag 3 hebben we een stadswandeling gemaakt met alle nieuwe mensen daarna hadden we even tijd om te shoppen, nee ik heb niks gekocht, en toen een boot tocht. De boot tocht stelde niet heel veel voor maar was wel heel gezellig! In de avond ben ik met Line, Esmay en Vilde (Noorwegen) wat gaan drinken. Die meisjes zijn een beetje mijn vaste groepje aan het worden!

Vandaag gaan we eindelijk een stranddagje doen! Dus hasta luego!

  • 23 September 2012 - 22:37

    Marjolein:

    Nou liefie, schrijf ik als moeder de eerste reactie? Dat had ik niet verwacht. Hier is het ontzettend schoon en opgeruimd.... ik hoef bijna niet meer te wassen... en er wordt niets meer vuil. Maar ook is het wel ontzettend stil. En toen Erik en Mels aan tafel schunnige-mannen-grapjes-over-mosselen gingen maken had ik het helemaal niet meer. Dat wordt afzien deze zes maanden.
    't Is hier 2 graden (ok 's nachts) het stormt en regent. En morgen weer werken!!!
    Kortom: ik geniet van je foto's, van je verhalen en verhaaltjes, t skypen... zo breng je bij ons de zon een beetje naar binnen. Ik wacht in spanning op je volgende verslag
    En: succes met school morgen,

  • 24 September 2012 - 00:02

    Erik:

    Hee meissie, leuk om van je te lezen. Jammer dat de skype-verbinding het tot twee keer toe begaf. Logisch dat je toen geen zin meer had. Maar alla, ik had al een boel van je gehoord. Goed om te horen dat het daar goed gaat en dat je al een soort vast kluppie mensen hebt. En wat jaloersmakend om over het weer daar te horen. Hier is de herfst nu hevig begonnen: lagere temperaturen (Marjolein overdrijft wel flink met 'r 2*, maar het is inderdaad wel frisser geworden) en fikse buien. Prima dus dat ik een nieuw regenpak heb!
    Nog even kort m'n verhaal afmaken. De fototentoonstelling was heel druk, veel te druk, maar indrukwekkend groot en met heel fraaie prenten. Niets gekocht omdat onze smaken net niet op elkaar pasten. En gisteren was ik ook in A'dam op een beurs van tekeningen/werken op papier. Heel fraaie dingen gezien. Het feestje van Floor 's avonds was heel gezellig en met erg veel volk. Heb nu ook haar vriendje en het vriendinnetje van Ward meegemaakt. Op het eerste gezicht "goed volk". Iedereen was erg geinteresseerd in hoe het met jou ging. Leuk, hè? Nou, ik ga stoppen. Succes met je eerste echte lessen morgen. Hoor weer van je. Veel liefs.

  • 24 September 2012 - 14:51

    Opa:

    L,L. (Lieve Lara )
    Fijn, dat je leuke contacten hebt,wat heel belangrijk is om te wennen en elkaar op te beuren als het eens wat minder gaat.Mama heeft mij dit blog-adres doorgestuurd met nog allemaal suggesties, zoals hyven,skypen etc Maar, dat is niet ons dagelijks werk, en dus zoeken we eerst hoe dat gaat etc Wellicht, dat Paolo -de 15 jarige tuinhulp- e.e.a.aan Oma en mij kan uitleggen
    Geniet maar van het warme weer, hier is het bijna winter Veel liefs Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 10299

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: