Leuk weekje! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu Leuk weekje! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

Leuk weekje!

Blijf op de hoogte en volg Lara

04 Februari 2013 | Spanje, Málaga

Over deze week heb ik lekker veel te vertellen. Het begon allemaal maandag toen mijn pink een klein botsinkje had met een ketchup fles. We waren aan het koken en hadden ketchup nodig, dus ik dacht dat het we een goed plan was als Lieke die uit het raam naar beneden zou gooien, en ik hem dan daaronder op zou vangen. Terwijl de ketchup viel dacht ik al dat het niet zo goed zou aflopen, en terwijl de ketchup mijn pink raakte wist ik het wel zeker. Zo belandde ik de volgende dag in het ziekenhuis, waar na +/- 5 uur, 3 gesprekken en foto's bleek dat er gelukkig niks gebroken was. Mijn pinkie is gekneusd en staat scheef, en ik zou hem een week ingetaped moeten houden maar ik vond het tape na 1 avond al vervelend en was te lui om nieuw tape te kopen dus ik vrees dat mijn pink nooit meer helemaal recht zal gaan staan.
Vrijdag hadden we internationale dag op school. Dat houdt in dat we allemaal in groepen werden verdeeld, 2 Nederlandse groepen, 1 Scandinavische en 1 internationale. Het was een soort van wedstrijd dus het was een kwestie van het lokaal zo mooi mogelijk versieren, zo lekker mogelijk koken, typisch Nederlandse spelletjes verzinnen, en een zo'n leuk mogelijke presentatie geven. Mijn groepje is uiteindelijk 2e geworden, na het internationale groepje. Die zelfde vrijdag was het hier 23 graden, en heb ik om 4 uur eerst getennist. Super leuk maar ook super moeilijk en ik was ook echt super slecht. Achteraf is het ook heel dom geweest want het ging niet heel goed met mijn pink maar daar dacht ik niet zo over na. Daarna wat gedronken op een terrasje en toen was het alweer tijd om te eten en om vervolgens te voetballen. Daarna snel thuis gedoucht, om vervolgens uit te gaan. Vrijdag was echt een hele leuke avond, alleen werd ik zaterdag jammer genoeg na 3 uur slaap al wakker omdat mijn kamer zo licht was. Zaterdag vervolgens de hele dag op terrasjes gezeten, daarna nog snel even een uurtje geslapen, en toen vervolgens weer uit. Zondag moest ik alweer vroeg wakker worden, want toen was dé grote dag. Onze eigen roadtrip. We hadden 2 auto's gehuurd om naar Córdoba af te reizen. Toen we onderweg waren werd onze auto al heel snel gebeld door de andere auto dat die toch liever naar Gibraltar gingen, dus zijn wij vervolgens met z'n 5e in Córdoba belandt. Echt een aanrader die stad! Super mooi. We hebben helaas niet heel veel bezocht, alleen de kathedraal/moskee. Wauw, normaal heb ik niks met kerken o.i.d. maar deze moskee maakte zo'n indruk op me! Toch mistte ik mijn pappie wel, want in mijn achterhoofd hoorde ik steeds zijn stem die zei: ''Laar, weet je waar ze dit en dit voor gebruikte?'' of ''ongelofelijk he dat ze dat in die tijd al konden bouwen.'' En meer van dat soort zinnen. Verder hebben we vooral gewandeld door Córdoba en nog even op een terrasje tapas gegeten. Toen bleek dat er nog een verassing aan vast zat die niet helemaal goed gegaan was. Een vriend van Sam was dit weekend in Malaga en was ook mee naar Córdoba, en als verrassing voor hem zouden we daarna doorrijden naar een warm bad vlak bij Granada. Dit waren ze alleen even vergeten aan Esmay en Mij door te geven dus wij hadden geen badspullen of handdoek of iets bij ons. Vervolgens bleek het bad ook nog eens onmogelijk te vinden te zijn en na 5,5 uur rijden kwamen we er eindelijk aan. Het gekke aan het bad is dat het midden in de bergen is, dus het was daar -1,5 graden, alleen het bad was dan 35 graden. Ik was alleen intussen zo moe, het was half 1 toen we daar aankwamen, en had echt geen zin om in het bad te gaan dus heb ik 2 uur lang in de kou gezeten. Het was wel echt super mooi, want de lucht was ook zo helder dat je alle sterren kon zien. Daarna zijn we lekker naar huis gereden, waar we iets na 4 uur aankwamen. Toen ben ik gelijk mijn bed in gegaan, en vervolgens vanochtend door mijn wekker heen geslapen, dus school helaas gemist. Al met al was dit wel een van de leukste weekends ooit. Op naar de volgende! En die daarna, als mijn lieve broertje me hier komt opzoeken.
Foto's zal ik later even toevoegen.
Liefs

  • 04 Februari 2013 - 18:08

    Opa:

    Lieve Lara
    Ik wilde gisteren al skypen, maar ja jij was de hort op.En vanavond ben ik bridgen
    Goed verhaal en gelijk heb je met die pink,tenslotte heb je er toch toch twee!!!
    Als tweede eindigen met die presentatie is goed en is net iets voor jou
    Maar toch maar weer een vervelende opmerking van die ouwe man "Hoe is het met
    voortgang van het Spaans??"
    Maar geniet toch maar, ook straks met Mels
    Liefs Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 10280

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: