De laatste 7 weken alweer - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu De laatste 7 weken alweer - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

De laatste 7 weken alweer

Blijf op de hoogte en volg Lara

19 Januari 2013 | Spanje, Málaga

Het is nu zaterdag 19 januari. Over precies 7 weken moet ik hier alweer weg. Gelukkig heb ik er nog wel een week achteraan geplakt met mama en kan ik dus een weekje langer van de omgeving genieten, maar 7 weken. Wauw. Het gaat zo snel hier. Sinds de vakantie zijn er nog wel een aantal dingen gebeurt hier. Ik had (en heb nog steeds soms) best wel veel heimwee. Heel raar want dat heb ik nooit gehad, en had ik in de eerste 3 maanden ook niet. Door dat ik hier zit waardeer ik mijn leven thuis eigenlijk steeds meer. Ik weet niet precies hoe dat kan, maar daardoor mis ik ook mijn ouders veel meer dan in de eerste 3 maanden. Ik vond mijn gastgezin wel oke, maar ik heb altijd het idee gehad dat ze het puur voor het geld doen. Dat hoor ik ook van andere mensen in gastgezinnen, ze blijven vrij afstandelijk. Om die 2 redenen plus de reden dat het me erg leuk leek wilde ik heel graag naar de residentie verhuizen. Het probleem was alleen dat dat duurder was. En niet zo'n beetje ook. Toch heb ik mijn contactpersoon in Nederland een mailtje gestuurd waarin ik ook uitlegde dat ik het grootste gedeelte hier zelf moet betalen dus of er gratis iets mogelijk was. Ik stuurde dat mailtje op een woensdag avond om 7 uur en de volgende ochtend voor 12 uur was alles geregeld en werd er gezegd dat ik dat weekend nog kon verhuizen. Toen was het inpakken geblazen. 5 tassen en een longboard later was ik er klaar voor. Ik schiet ook nu al in de stress als ik denk aan hoe ik ooit terug naar Nederland ga komen met al die bagage, maar hopelijk heb ik daar opa, oma en mama voor...? :D Vervolgens heeft Esmay me geholpen met verhuizen. Gelukkig maar want het eerste mini stukje alleen ging al helemaal fout. Ik slaap nu op de kamer met Lieke. Een ander Nederlands meisje, met wie ik het beter volhoud dat we allebei verwachtten. Zaterdag avond was het dan eindelijk Es' moment. Zondag zou ze 18 worden, dus we zijn met de oude groep eerst uit eten gegaan bij onze stamkroeg. Eten bij een kroeg zou je denken, maar de eigenaar had speciaal voor ons een 3 gangen menu in elkaar gezet. Super lekker was het. Voor 15 euro kregen we eerste een salade met kip die in Jack Daniels had liggen weken, aardbei en kaas. Klinkt absoluut niet lekker, maar het was echt overheerlijk. Daarna kregen we een soort van aardappel iets met bacon er door heen en nog extra vlees ernaast. Dat was ook super lekker, alleen vond ik het wel een beetje jammer dat er zoveel vlees was. Als toetje kregen we een m&m brownie. Die viel een beetje tegen. Ik had me daar enorm op verheugt maar hij was niet zo heel erg lekker. Bij die prijs zaten ook nog een paar karafjes bier, wijn, sangria en nog 2 flessen ''champagne''. Het diner was sowieso echt heel erg gezellig. Op dat soort momenten merk je echt hoe hecht we samen zijn. Daarna kwamen er ook nog ''nieuwe'' mensen bij en zijn we lekker bij de kroeg gebleven tot het 00.00 was. Toen heeft iedereen Esmay gefeliciteerd en daarna zijn we uit geweest. Het leven op de residentie bevalt me goed! Het leven op school wat minder. Nog steeds speelt er heel erg dat ik als ik vroeg uit ben niemand heb om dingen mee te doen en daarbij komt dat ik me klas eigenlijk echt helemaal niet leuk vind. Ook hebben we nu sommige lessen met niveau B2 omdat zij maar met z'n 2e zijn en anders minder les krijgen. Ik hoorde ook dat we vanaf volgende week alle lessen met hun hebben. Ik vind dit echt niet leuk want ik voel me echt de domste van de klas. Ik ben nou ook al een paar dagen op school echt boos op iedereen in mijn klas. Ik weet niet precies hoe het komt maar het bevalt me allemaal echt niet. Wat dat betreft gelukkig dat ik hier nog maar 7 weken zit.
Nou dit was geloof ik al mijn informatie alweer,
Liefs.

  • 19 Januari 2013 - 15:57

    Opa En Oma Schut:

    Lieve Lara
    Wij zijn echt trots op je; je hebt jezelf al aardig geannaliseerd en dus opnieuw ontdekt!!
    Heel fijn, dat je dat zo " open" schrijft Je mag jezelf ook wel eens een pluim geven; een nachtelijke busreis naar Weeze,( daar ook nog de teleurstelling van teveel bagage en dus 50euro extra) zelf een mailtje naar de organisatie in Nederland (die per omgaande antwoorden )'en dan zit je er nog gratis ook
    Nou dan weet je waarom wij trots op je zijn
    Oma en ik vertekken 3 maart naar Spanje; t.g.t. zal ik je het reisschema geven; 7 maart zijn we in
    Benalmadena, hotel Vistamar Dat is dan jouw laatste dag en dan ga je met Marjolein nog een weekje stappen Het zou leuk zijn als we die avond met z'n vieren ergens gaan eten (voor 15 euro p.p. ha ha )
    Je moet niet op ons rekenen met die bagage;wij zijn met de bus en dus niet met eigen auto
    Als ik jou was zou ik de helft maar verkopen, die longboard b.v. in elk geval
    En nu op naar B2 diploma! Laten we zondag maar even skypen Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 10279

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: