De eerste daagjes terug - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu De eerste daagjes terug - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lara Habold - WaarBenJij.nu

De eerste daagjes terug

Blijf op de hoogte en volg Lara

08 Januari 2013 | Spanje, Málaga

3 weken Nederland vlogen voorbij! Veel gewerkt, gefeest en mensen weer gezien, maar het hoogtepunt was toch wel oud en nieuw! Met de hele vriendengroep bij een jongen die alleen thuis was. We hebben niet eens veel gedaan maar de sfeer was gewoon zo leuk! Toen was het zondag alweer tijd om naar malaga te vertrekken. Het afscheid viel me deze keer veel zwaarder. Niet dat ik van heel veel mensen afscheid heb genomen, maar het weggaan viel me heel zwaar. Waar ik vorige keer niet huilde, heb ik deze keer zeker wel gehuild. Ik vloog vanaf Duitsland dus eerst heeft papa me weggebracht naar Amsterdam en vanaf daar had ik een busje rechtstreeks naar het vliegveld. Ik koos voor vliegen naar en van Duitsland omdat dat stukken goedkoper was. Achteraf bleek dat toch tegen te vallen, want toen ik eenmaal op het vliegveld was bleken ze toch een stuk strenger dan verwacht. Ik vloog met alleen handbagage omdat dat veel goedkoper is, en heen vanaf malaga ging dat prima met mijn trolley en ook nog een handtas erbij. De terugweg moest ik perse een tas hebben dus moest ik mijn handtas in de trolley proppen waarbij de stroopwafels voor mijn hostouders helaas sneuvelden. Toen moest ik mijn trolley daarna ook nog laten wegen en bleek 'ie dankzij die handtas opeens 2 kilo te zwaar te zijn. In Amsterdam zouden ze je dan misschien nog matsen, maar Duitsers zijn niet de aardigste mensen en dwongen me mijn tas te laten inchecken voor maar liefst 50 euro. Daardoor was mijn reis toch opeens niet heel goedkoop. Aangezien ik ook de hele nacht nog niet had geslapen (ik begon om 12 uur 's nachts, moest om 7 uur vliegen en kwam om 12 uur thuis aan) had ik het toen intussen niet meer, maar om die vrouw nou uit te schelden leek me niet zo'n goed plan, ik wou tenslotte toch wel graag in Malaga aankomen, dus heb ik het gehouden bij dodelijke blikken. In het vliegtuig heb ik gelukkig de volle 3 uur geslapen, tevens mijn enige slaap die nacht. De stewardessen vond ik ook niet echt de aardigste mensen. Bij het dalen werd ik wakker gemaakt met de vraag of ik het raampje dicht kon doen. Geen onaardige vraag zou je zeggen, toch kreeg de stewardess het voor elkaar om het er zo ontzetten onaardig uit te krijgen. Het leek net alsof we al de hele reis met elkaar hadden lopen ruzieen ofzo. Dit was even voor de duidelijkheid dus echt niet het geval he! Tenzij ik haar in mijn slaap heb uitgescholden ofzo. Het enige lichtpuntje aan mijn reis was dat toen ik op Malaga aeropuerto op een vriendinnetje zat te wachten alle, toch wel leuke, jongens van feyenoord even langs kwamen lopen. Toen ik dan eindelijk thuis was heb ik, nadat ik even huilend met mama had geskyped, gelijk Esmay gesmst om eerst naar school te gaan, en vervolgens de hele dag door te brengen in de 18 graden op een terrasje aan het strand. Daarna was ik toch wel heel heel moe en ben ik eerst voor het eten al in slaap gevallen, en daarna gelijk om kwart voor 9 weer tot vanochtend 8 uur. Toen moest ik mijn bed weer uit want de lessen begonnen weer. Mijn klas is samengevoegd met mijn kamergenootje Line, die eigenlijk iets langer al in B1 zat, en met de spin lessen zijn we zelfs samengevoegd met niveau B2 wat ik eigenlijk helemaal niet leuk vind want zo voel ik me dommer dan eerst. Wat ik heel naar vind op dit moment is dat verder iedereen het omgekeerde rooster heeft. Wanneer ik vroeg start, starten zij laat, en andersom. Dat zou niet erg zijn als de mensen die mijn schema hebben na school nog even op school blijven hangen. Dit is echter niet het geval, dus dat betekent dat ik als ik vroeg klaar ben helemaal alleen hier zit en dat is echt niet leuk. Gisteren en vanochtend had ik de hele tijd een heel paniekerig gevoel, ik kan het niet precies uitleggen maar ik wilde gewoon zo graag naar huis. Dat ging op school wel even weg, maar nu ik hier zo alleen zit te wachten vind ik het weer iets minderen worden. Ik heb ook nog niet echt tijd gehad om de nieuwe mensen te leren kennen en vind het lastig omdat het er in een keer echt super veel zit. Hopelijk krijg ik daar na school meer tijd voor en komt het allemaal goed. Liefs!

  • 08 Januari 2013 - 21:39

    Marjolein:

    Wedden dat 't er over een week nog beter uitziet?
    Zeg Lara, je vloog met Ryanair. Hadden jullie echt 't raampje open? We boffen dat je veilig geland bent dat in ogenschouw nemend!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Lara

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 10281

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: